Monday 11 January 2010

For ein dag!

Jaja min sann! For en dag dette har vært. I dag skulle den fordervede observasjonen leveres inn og det var lettere sagt enn gjort. Jeg sto opp klokka 8 for å få lest litt til eksamen i morgen - grei skuring der. Hadde en koslig morgen; Trip laget pannekaker med honning til meg samt en kopp te :) Etter det ble dagen lettere komplisert. Jeg hadde skrevet ferdig oppgaven, passet på at jeg hadde alt tilleggsmaterialet og lest til eksamen, så stort sett skulle alt være i orden. Jeg gikk til bussen sammen med Trip, som forøvrig hadde eksamen samme ettermiddag. Tok bussen til universitet, tok tre steg fra bussholdeplassen og kom på at jeg hadde glemt alt tilleggsmaterialet hjemme. Bare en ting å gjøre da, og det var å ta bussen tilbake for å hente greierne. Heldigvis kom bussen relativt kvikt slik at jeg slapp å vente så lenge i kulden og slapset. Tok bussen hjem, ruslet til døren min og kom på at jeg hadde glemt nøkkelen. Jaja, det skal ikke være lett! Brukte en god halvtime på å ringe rundt til bokamerater, venner og til slutt husverten for å finne noen som kunne låse meg inn. Klokka er nå halv tre og jeg begynner å tvile på at jeg får oppgaven levert inn i tide. Heldigvis kommer min reddende engel i form av vår eminente husvert og låser meg inn, mens han i samme slengen kommenterer på at jeg, som den nordkvinnen jeg er, burde være vant med disse temperaturene. Jeg kom meg inn, hentet nøkkel og tilleggspapirer, skynder meg til buss-stoppet (noe som aldri er en god ide på isete fortau - les sklifare). Men all is well that ends well! Oppgaven ble levert i tide, muligens med vel liten margin men ess da! Jeg kom meg hjem og nå sitter jeg her, varm og fornøyd med en kopp te innen rekkevidde.

No comments:

Post a Comment