Friday 8 January 2010

Snø og kulde

Det er skikkelig frostig her for tiden. Hva gjør man når man har fri og det er ingenting å finne på? Da aker man! Selv om det heller ble om-å-gjøre-å-ikke-treffe-andre-akere, og kanskje ikke så mye effektiv aking. Gøy var det i allefall :) Har piddllidl dårlig samvittighet, siden jeg egentlig burde lese til eksamen eller skrive oppgave, men det frister ikke i det hele tatt og når langt bedre alternativer dukker opp, er det et enkelt valg.

Nevneverdig: På TV sender de flust med reklamer for billige sydenturer og viser de herligste bilder an strender, palmer, cocktails og sånt. Det ser så koslig ut, og når lysten til å bestille blir for stor prøver jeg å tenke på sand i bikinien, solbrente skuldre, kakkelakker i hotellsengen og så videre. Det hjelper litt, men trangen til litt sol og varme, og kanskje et hint av brunfarge er alltid like under overflaten. Jeg er ikke helt komfi med solarium og fake-tan blir bare klisj, så solen er min eneste kilde til brunfarge.

Er på min tredje kopp med te i dag, siden det varmer godt og upper humøret. Både jeg og Trip lider av kompulsiv te-handling, noe som fører til at vi har vel ti sorter stående på kjøkkenet til en hver tid. Dagens utvalg består av grønn te, solbærte, solbærte med ginseng, kammomille, vanilje og honning, love potion, chai te, jordbær og mango, vanlig engelsk te og sitron og ingefær. Vi kunne i teorien gjort som fyren på Twinings-reklamen og satt hundrevis av hvite tekopper utover gulvet med forskjellige te-sorter i. Kanskje en ide til man kjeder seg ekstra mye?

Ellers så tenker jeg på å flytte ut etter sommeren for å bo sammen med Weso. Det kan bli meget interessant. Enda mer interessant kan det bli å finne en plass å bo. Ser etter leiligheter til under 5500 i måneden og det burde ikke bli for vanskelig å finne, men så er det alle de andre faktorene som spiller inn; beliggenhet, etasje, parkeringsplass, council tax og sånt. Hvem ante at det skulle være så vanskelig å bli voksen...

No comments:

Post a Comment